Kas sukelia opioidų sukeltą vidurių užkietėjimą (OIC)?

Vartojant opioidus, gali pasireikšti vidurių užkietėjimas. Asmuo gali pastebėti, kad suformuotas išmatas jie praleidžia rečiau nei įprastai, o išmatas sunku ir sunku praleisti.

Opioidų užkietėjimas yra dažna problema žmonėms, vartojantiems kai kuriuos skausmo malšinimo tipus. Skaičiai rodo, kad vidurius užkietėjo nuo 21 iki 90 procentų opioidus vartojančių žmonių.

Skaitykite toliau, kad sužinotumėte, kodėl taip atsitinka.

Kaip opioidai sukelia vidurių užkietėjimą?

Opioidų skausmo malšinimas gali sukelti vidurių užkietėjimą ir kitas virškinimo problemas, nes jie sumažina nervų sistemos aktyvumą.

Opioidų sukeltas vidurių užkietėjimas yra šalutinis poveikis vartojant opioidinius skausmą malšinančius vaistus.

Skausmas yra dažna vėžiu, fibromialgija ir daugeliu kitų ligų sergančių žmonių problema.

Opioidai yra centrinę nervų sistemą (CNS) slopinantys vaistai. Jie blokuoja skausmo receptorius organizme, ir tai sumažina skausmą.

Jie taip pat sulėtina CNS funkciją. Tai gali paveikti nevalingus kūno judesius, pavyzdžiui, maisto judėjimą per virškinimo sistemą ir sukelti vidurių užkietėjimą.

Sulėtėjus maistui per žarnyną judantiems raumenų susitraukimams, žarnyno sienos sugeria daugiau skysčių. Žarnyne esant mažiau skysčių, išmatos tampa kietos ir atsiranda vidurių užkietėjimas.

Vidurių užkietėjimas yra nemalonus, tačiau tai gali sukelti papildomų komplikacijų.

Jie apima:

  • ašaros išangėje
  • hemorojus ar išangės patinusios venos
  • tiesiosios žarnos prolapsas, kai žarnos galas išsikiša per išangę

Kitos virškinimo problemos

Opioidai taip pat gali paveikti maisto ir išmatų judėjimą per virškinimo sistemą kitais būdais.

Jie padidina pylorus, tos dalies, kur maistas juda iš skrandžio į dvylikapirštę žarną, tonusą. Tai gali sukelti pykinimą, vėmimą ir apetito stoką.

Opioidai taip pat keičia tiesiosios žarnos raumenų darbą. Tai gali sukelti susilpnėjusius išangės susitraukimus, kurie neišstumia išmatų į priekį.

Šie pokyčiai gali ne tik apsunkinti žarnyno evakuaciją, bet ir sukelti:

  • spaudimas ir pilvo spazmai
  • skausmas
  • pilvo pūtimas

Be to, opioidai gali sumažinti skrandžio, tulžies latakų, kasos ir žarnyno išskyras. Tai taip pat trukdo organizmui veiksmingai virškinti maistą.

Kitos vidurių užkietėjimo priežastys

Padidėjęs skysčių vartojimas gali padėti palengvinti vidurių užkietėjimą.

Be opioidų, žmonėms gali būti vidurių užkietėjimas dėl daugelio priežasčių.

Kai kuriems žmonėms, net jei jie vartoja vaistus nuo opioidų, problemą gali sukelti keli veiksniai.

Gyvenimo ir mitybos veiksniai apima:

  • mažai skaidulų
  • mažai skysčių
  • fizinio aktyvumo stoka

Šių problemų sprendimas gali padėti išspręsti OIC problemą.

Sveikatos sąlygos

Vidurių užkietėjimas taip pat yra kai kurių sveikatos sutrikimų simptomas, įskaitant:

  • diabetas
  • žarnų nepraeinamumas
  • nugaros smegenų suspaudimas
  • didelis kalcio kiekis
  • kalio trūkumas
  • inkstų problemos

Žmonėms, turintiems sudėtingų sveikatos problemų, gali pasireikšti vidurių užkietėjimas dėl įvairių veiksnių.

Kiti vaistai

Pasak Nacionalinio diabeto ir virškinimo bei inkstų ligų instituto (NIDDK), be opioidų, vidurių užkietėjimas gali sukelti įvairius kitus vaistus, įskaitant geležies papildus ir diuretikus.

Spustelėkite čia, kad sužinotumėte daugiau apie tai, kaip gydyti OIC.

Atimti

Opioidai yra veiksmingi skausmo malšintojai, tačiau dažnai jie sukelia šalutinį vidurių užkietėjimą.

Gydytojas gali paaiškinti šią riziką prieš paskirdamas opioidinį vaistą, ir jie gali pasiūlyti asmeniui dar vieną vaistą, kad būtų išvengta vidurių užkietėjimo, kol jis neįvyks. Tačiau tai ne visada atsitinka.

Kiekvienas, kuriam prasideda vidurių užkietėjimas, turėtų pasikalbėti su savo sveikatos priežiūros paslaugų teikėju apie jų simptomus. Jie gali pasiūlyti šios problemos sprendimą.

Opioidų vartojimas gali sukelti daug problemų, įskaitant priklausomybę ir atsitiktinį perdozavimą. Geriau vengti opioidų vartojimo, jei yra kitas vaistas, galintis palengvinti simptomus.

none:  papildoma medicina - alternatyvi medicina aritmija neramių kojų sindromas